Waarom moet ik soms wachten bij de kassa op mensen die hun spullen pas beginnen in te pakken nadat ze afgerekend hebben?

Zo irritant. Ik pak mijn spullen in op het moment dat de kassadame aan het scannen is. Meestal kan ik haar bijhouden en heb mijn tassen ingepakt of mijn wagentje weer vol op het moment dat zij het bedrag noemt.

Sommigen echter wachten vrolijk tot ze gepind hebben en beginnen dan pas met inpakken. Zo kan het gebeuren dat mijn spullen moeten worden aangegeven, stuk voor stuk, door de kassadame omdat er geen plekje meer vrij is aan het einde van de band.

Waarom, waarom, warum!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Soms hebben mensen geen haast en dan denken ze er niet bij na dat degene die na hen komt misschien nog wel andere dingen te doen heeft. Supermarkt is een ander woord voor wachten.....ga er dus nooit naartoe terwijl je eigenlijk geen tijd hebt....scheelt een hele hoop ergernis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Waarschijnlijk een gebrek aan inzicht van beide partijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sommige mensen niet zo gehaast zijn en rustig te tijd voor zaken willen nemen. Er is nergens een regel dat je moet inpakken voordat de cassiere het bedrag opnoemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het waarom is, als zo vaak, niet exact te beantwoorden òf ik moet je zeggen dat er ook langzame mensen en/of domme en/of minder sociale mensen zijn. Maar dat weet jij wel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is dat wel omdat we niet weten of ze alles kunnen betalen ;-)
En veel mensen kunnen helaas maar 1 ding tegelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe kun je nou 1 ding TEGELIJK doen? als het maar 1 ding is?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-S
Meestal heb je aan het einde van de kassa zo'n lang "uitsteeksel", dat het uiteinde aan de kassa in twee delen scheidt.
Het ene deel voor de klant die eventueel gewacht heeft met betalen voor het inpakken, en op het andere gedeelte komen de boodschappen van de klant die aan de beurt is.

Ouderwetse kassa's bij jou misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niet iedereen 40 uur in de week werkt en hun vrije tijd dus relatief gezien minder kostbaar is dan de vrije tijd van jou en mij. Zij hebben immers tijd genoeg.
Dat ze daarmee jou en mij ergeren... tja, dat hebben ze niet eens door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sommige mensen eerst willen controleren of de cassière het wel goed doet en je kan niet naar het scherm kijken en inpakken tegelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wacht ook met inpakken tot nadat ik gepind heb. Want waarom zou ik me haasten? Dat jij je daar aan ergert heeft echt alleen met jou te maken.

Als je het toch niet kan uithouden met al die "langzame" mensen in de supermarkt, dan zou ik naar de Aldi of de Lidl gaan. Daar hebben ze geen vak na de kassa waar de boodschappen naar toe worden geschoven. Je moet je karretje tegen de kassa zetten en dan kun je je boodschappen daar meteen in mieteren om je vervolgens naar huis te haasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet soms wachten op mensen die langzaam zijn met betalen omdat ze eerst alle boodschappen moeten inpakken.
14 jaar geleden
Je hebt geen geduld !!! maar ik snap dat je het irritant vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat ook vreselijk irritant. Maar het is wel echt een irritant probleem, dat is onstaan omdat we denken altijd haast te hebben. Kom maar eens in het buitenland. In veel landen gaat het nog allemaal lekker rustig. In het begin van je vakantie sta je ook nog te trappelen en daarna ben je wat dat betreft ook aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt platje, wij waren in Curaçao en daar worden de boodschappen voor je ingepakt.
Er staan daar een stuk of 10 jongens, die bij de winkel horen, aan het eind vd band je spullen in te pakken, waarna ze de boodschappen op een speciale kar zetten en naar de auto brengen en ze ook nog erin zetten.
Liever zo, dan mensen waar ik op moet wachten omdat ze na het laatste artikel nog moeten inpakken dan pas afrekenen en dus nog hun portemonee moeten pakken en gaan pinnen of op zoek gaan naar contant geld.

Tja 20 seconden kan mateloos lang zijn op een leven./
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je geeft het antwoord zelf al,daarom dus